Pradžia Naujienos 2009-05-25 Rekomendacijas tėvams ,,Ikimokyklinio amžiaus vaikų regimojo suvokimo lavinimas“
2009-05-25 Rekomendacijas tėvams ,,Ikimokyklinio amžiaus vaikų regimojo suvokimo lavinimas“
Ketvirtadienis, 10 Gruodis 2009 09:49

2009-05-25 Rekomendacijas tėvams ,,Ikimokyklinio amžiaus vaikų regimojo suvokimo lavinimas“.

Rekomendacijas parengė tarnybos logopedė metodininkė D. Žemaitienė

 

REKOMENDACIJOS  TĖVAMS  IR PEDAGOGAMS, LAVINANT REGIMĄJĮ SUVOKIMĄ IR ORIENTACIJĄ ERDVĖJE

 

Siūlome  tokį darbo nuoseklumą:

Suprasti, ką reiškia kairė ir dešinė;

  • Skirti įvairias daiktų puses: priekinę, užpakalinę, viršutinę, apatinę, šoninę;
  • Suprasti ir pritaikyti sąvokas, nusakančias pagrindines erdvės kryptis: prieš, už, į apačią, į kairę, į dešinę;

Reikėtų išmokyti:

- Regos, lytėjimo pojūčiais skirti daiktų figūras: apskritas, kvadratinis, stačiakampis ir t.t.;

- Rasti žinomų formų daiktų aplinkoje;

- Veikti su skirtingo dydžio ir spalvos figūromis (vienspalvėmis, įvairiaspalvėmis), panašaus dydžio geometrines figūras grupuoti pagal formą, dėlioti didėjančia ir mažėjančia tvarka;

- Pagal ilgį, aukštį, plotį, didumą, svorį, mokėti lyginti įvairius daiktus (pagal vieną ar du parametrus);

- Daiktus lyginti uždedant, pridedant ir kt;

- Vartoti dydį apibūdinančias sąvokas (ilgas, trumpas, tokio pat ilgio, ilgesnis, trumpesnis, ilgėlesnis, trumpėlesnis (analogiškai: aukštas - žemas, platus - siauras, didelis - mažas, storas -plonas, sunkus - lengvas);

- Skirti dešinę ir kairę kūno pusę, kūno priekinę dalį ir už nugaros;

- Nustatyti, rodyti ir pavadinti kryptį (pirmyn - atgal, kairėn - dešinėn, aukštyn - žemyn);

- Judėti nurodyta kryptimi, keisti judėjimo kryptį pagal žodinį nurodymą arba simbolinį žymėjimą;

- Skirti ir apibūdinti: prieš mane, už manęs, mano kairėje, mano dešinėje, šalia;

- Padėti ir perkelti daiktus:

- padėti daiktą savo dešinėje, kairėje, prieš save, šalia savęs, toli nuo savęs,

- dėlioti dešine ranka iš kairės į dešinę,

-  sudėlioti smulkius ornamentus;

-  Suvokti ir nustatyti daiktų padėtį (šalia vienas kito, už, prieš, tarp, lygiagrečiai, viduje, išorėje,

aplink);

- Padėti ir perkelti daiktus vienas kito atžvilgiu (padėti daiktus šalia vienas kito, tarp, lygiagrečiai, viduje, išorėje, už, apie...),

Orientuotis popieriaus lapo paviršiuje:

- suvokti sąvokas:  vidurys,  viršus, apačia, kampas, viršutiniame (apatiniame) kairiame
kampe, viršutiniame (apatiniame) dešiniame kampe,

- orientuotis languotame, liniuotame popieriaus lape,

- nustatyti ir pasakyti daiktų tarpusavio santykius popieriaus lape (charakterizuoti lape sudėliotą ornamentą, išdėlioti ornamentą pagal auklėtojos, logopedo žodinę instrukciją, savarankiškai sudėlioti įvairius ornamentus ir nustatyti atliktus veiksmus),

-  pagal pavyzdį atkurti įvairias kompozicijas popieriaus lape,

Nustatyti garso ir regėjimo įspūdžių šaltinį:

-  pasakyti, kokioje pusėje yra skambantis daiktas.

-  pasakyti, kur paslėptas skambantis daiktas.

Vartoti kalboje:

-  prielinksnius: ant, į, už, prieš, tarp, po, šalia, iš, per. iš po, iš už, nuo, skersai, išilgai,

- prieveiksmius: čia, ten, į kairę, į dešinę, toli, arti, arčiau, toliau, viršuje, apačioje, aukštai,
žemai, aukščiau, žemiau, pirmyn, atgal, priekyje, už nugaros, visur.

 

Kalendorius

gruodžio 2021
PATKPŠS
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Apklausa

Kaip vertinate specialiųjų poreikių mokinių integraciją bendrojo lavinimo mokykloje?