Pradžia Veikla 2009-02-24 Specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio susirinkimas tema: ,,Pagalba mokytojui įvertinant specialiųjų poreikių mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius“.
2009-02-24 Specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio susirinkimas tema: ,,Pagalba mokytojui įvertinant specialiųjų poreikių mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius“.
Antradienis, 08 Gruodis 2009 11:50
2009-02-24 Marijampolės Jono Totoraičio vidurinėje mokykloje vyko specialiųjų pedagogų, logopedų metodinio būrelio susirinkimas tema: ,,Pagalba mokytojui įvertinant specialiųjų poreikių mokinių žinias, gebėjimus, įgūdžius“.

Susirinkimo metu buvo pristatytas aprobuoti Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos leidinys ,,Padėti kiekvienam" III dalis.

 

dsc00369 dscn0672


 

Medžiagą leidiniui susistemino  Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai:

Gražina Ambrasienė –direktorė, edukologijos magistrė;

Vida Kvaraciejienė – logopedė metodininkė, edukologijos magistrė;

Jūratė Savaikaitienė – vyresnioji  specialioji  pedagogė;

Agnė Vosyliūtė-Jurčiukonienė  – specialioji  pedagogė;

Dalė Žemaitienė – logopedė metodininkė.

Recenzavo:

Svajūnė Bradūnienė – Kalvarijos gimnazijos direktorė, edukologijos magistrė;

Genutė Burdulienė - Marijampolės Liudvinavo Kazio Borutos vidurinės mokyklos logopedė metodininkė;

Lina Juknelienė - Marijampolės Sūduvos vidurinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, mokytoja ekspertė;

Ona Margelevičienė - Marijampolės mokyklos-darželio „Žiburėlis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui, vyresnioji logopedė.

Atsiliepimų ir pasiūlymų laukiame:

Adresu: Bažnyčios g. 19, Marijampolė

Telefonu: nr. 8 – 343 50472, 8 – 699 86058

Fax. 8 – 343 50472

El. paštu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai

 

Pratarmė

Kiekvienas žmogus tam tikru atžvilgiu yra toks pat kaip ir visi kiti, tam tikru atžvilgiu - toks kaip kai kurie kiti, tam tikru atžvilgiu – toks kaip niekas kitas.  

H. Murray

 

Pagrindinis šiuolaikinės švietimo sistemos tikslas – kiekvienos asmenybės socializacija, veiksnaus žmogaus ugdymas, orientuotas į individualius asmens poreikius ir gebėjimus. Užtikrinti visiems mokiniams demokratinį „lygių galimybių“ ugdymą yra nelengvas uždavinys bendrojo lavinimo mokykloms, kurios privalo ne tik rūpintis mokinių, turinčių įvairių ugdymo(si) poreikių, buvimu „po vienu stogu“, bet ir kurti kokybišką edukacinę aplinką visiems mokiniams, kad ir kokie būtų protinių ar fizinių jų gebėjimų, socialinių sąlygų, kultūros ar rasės skirtumai. Kiekvienas vaikas turi teisę priklausyti mokyklai, klasei, grupei ir būti jos dalimi, kiekvienas vaikas turi teisę į mokslą. Mokyklos visiems pagrindinis principas yra jos bendruomenės pastangos įtraukti visus mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, taip pat ir nemotyvuotus, augančius psichosocialinio nepritekliaus sąlygomis ir kt., į bendras mokymo situacijas, sudarant jiems galimybes dalyvauti bendroje veikloje su bendraamžiais ir būti visaverčiais visuomenės nariais.

Mokyklos bendruomenė neturi tikėtis, kad visi mokiniai pasieks tą patį lygį, tačiau turi sudaryti geriausias sąlygas ir galimybes kiekvienam. Mokykloje vyksta socialinis procesas, kuriame visi mokiniai yra asmenybės, ir mokyklos bendruomenė turi žinoti ir matyti, kaip panaudoti skirtybes siekiant kuo aukštesnės socializacijos bei ugdymo(si) kokybės kiekvieno asmens gyvenime. Tokioje aplinkoje tobulėja visų vaikų ugdymas(is), bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžiai, nuo pat mažens mokomasi gyventi, būti drauge, dalyvauti kartu ir dalintis savo individualumu, savo skirtybėmis, sprendžiant gyvenimo situacijas. Vaikai mokosi iš vaikų, ir būdami kartu su savo bendraamžiais bei dalyvaudami bendruomenės veikloje jie ne tik tobulina savo žinias, bet ir lavina socialinius įgūdžius, kurie būtini gyvenime. Kurdami mokyklą visiems, turime ieškoti vis naujų darbo būdų,  metodų, pedagoginės veiklos organizavimo principų, tobulinančių ne tik turinčių, specialiųjų ugdymosi poreikių, bet ir visos klasės mokinių ugdymą. Integruotai ugdant labai svarbu pažinti kiekvieną mokinį, pritaikyti programą, pasiekimų vertinimą prie besimokančiojo galimybių bei individualių poreikių.

Dažnai mokytojai skundžiasi, kad jiems stinga žinių apie kokybišką mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, ugdymą kartu su bendraamžiais, praktinių įgūdžių organizuoti darbą klasėje taip, kad kiekvienas mokinys galėtų dirbti pagal savo galimybes ir būtų skatinamas lavinti mastymą bei individualius gebėjimus. Individualių ugdymo programų pranašumas tas,  kad jos leidžia remtis turimais mokinių gebėjimais, padeda ugdyti reikiamas kompetencijas bei formuoti savo pasitikėjimą jėgomis.

Leidinys „PADĖTI KIEKVIENAM“  III dalis - tai dar vienas bandymas padėti pedagogams, šį kartą parengti individualias ugdymo programas. Mes surinkome ir sudėjome į vieną knygą mokslininkų ir respublikos praktikų parengtas ir išbandytas savo darbe individualias ugdymo programas, skirtingo amžiaus ir skirtingus gebėjimus turintiems mokiniams. Manome, kad kiekvienas pedagogas aklai nenurašys, o kūrybiškai pasinaudos ir tenkins ugdymo(si) poreikius, mokinį įtrauks į bendrą klasės veiklą bei visos mokyklos gyvenimą. Tikimės,  kad mūsų leidinys prisidės prie kolektyvinio ugdymo keitimo individualiu, asmens gebėjimus atitinkančiu ugdymu.

„ Ne visus galima išmokyti visko, bet kiekvieną galima išmokyti ko nors“, - tegul tai būna kiekvieno mokytojo moto.*

 

Pagarbiai,

leidinio sudarytojai

____________________________________

*  Dudzinskienė R., Kišonienė R., Luneckienė A., Žičkienė D.  Į pagalbą mokytojui ir mokyklai. Vilnius, 2008.

Kišonienė R., Dudzinskienė R.  Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, ugdymo turinio individualizavimas. Vilnius, 2007.

 

Kalendorius

rugpjūčio 2019
PATKPŠS
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Apklausa

Kaip vertinate specialiųjų poreikių mokinių integraciją bendrojo lavinimo mokykloje?