Pradžia Veikla 2009-02-18 Parengtos rekomendacijos tėvams ir pedagogams, lavinančios ikimokyklinio amžiaus vaikų regimąjį suvokimą ir orientaciją erdvėje
2009-02-18 Parengtos rekomendacijos tėvams ir pedagogams, lavinančios ikimokyklinio amžiaus vaikų regimąjį suvokimą ir orientaciją erdvėje
Antradienis, 08 Gruodis 2009 11:29
2009-02-18 Marijampolės savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje parengtos rekomendacijos tėvams ir pedagogams, lavinančios artikuliacinį aparatą, kalbinį kvėpavimą, foneminę klausą, garsinę analizę ir sintezę.

Rekomendacijas parengė tarnybos logopedė metodininkė D. Žemaitienė

 

REKOMENDUOJAMI PRATIMAI ARTIKULIACINIAM APARATUI LAVINTI


1.Išsižioti ir susičiaupti.

2.Išsižioti plačiau ir siauriau.

3.Išsižiojus plačiai iškišti liežuvį ir įtraukti

4.Prakišti liežuvį tarp suspaustų lūpų ir įtraukti.

5.Prakišti liežuvį pro dantis ir įtraukti atgal.

6.Prakišus liežuvį tarp suspaustų lūpų, liežuvio galiuką kelti į viršų ir leisti žemyn.

7.Sukandus dantis, lūpas atitraukti nuo dantų ir vėl suspausti.

8.Įtraukti lūpas tarp dantų.

9.Įtraukti skruostus tarp dantų.

10. Įtraukti lūpas tarp dantų.

11.Išpūsti žandus.

12. Atkišti lūpas į priekį „straubliukas".

13. Nusišypsoti.

14.Pravėrus burną, liežuvio galu paliesti tai vieną tai kitą skruostą burnos viduje

pakaitomis.

15.Tie patys judesiai sučiaupus burną.

16. Suspausti liežuvį tarp dantų.

17. Aplaižyti lūpas.

18. Valyti liežuviu dantis iš viršaus, uždarius burną.

19. Valyti liežuviu dantis iš vidaus. Burna uždara.

20. Atvira burna liežuviu liesti viršutinius dantis ir apatinius dantis pakaitomis.

21. Pakąsti pakaitomis viršutinę ir apatinę lūpas pakaitomis.

22. Suapvalinti lūpas.

23.Bučiuoti lėlę. „Oro bučinukai".

24.Atsiremia liežuviu į apatines dantenas ir iškiša iš burnos liežuvio nugarėlę.

25.Liežuvio galiuku remiasi į viršutinius dantis ir iškiša iš burnos apatinę liežuvio

pusę.

26. Pakelti platų liežuvį prie viršutinių dantų, lūpos, gomurio.

27. Iškiša platų ir siaurą liežuvį pakaitomis.

28. Kalakutas bliurba blbl.

29. Liežuvis dūdelė.

30. Pakelia prie gomurio tai siaurą, tai platų liežuvį.

31. Liežuvis laikrodžio švytuoklė.

32. Pričiulpti liežuvį, „arkliukas joja".

33. Ramus platus liežuvis guli burnoje.

34.Liežuvio galiuku pirmyn ir atgal braukomas kietasis gomurys.

35. Liežuvis „šaukštelis „ už viršutinių dantų.

36. „Kačiukas laka pienelį".

37. Smailu liežuviu aplaižomos viršutinė ir apatinė lūpos.

38.Pakelti ir nuleisti liežuvio šaknį.

39. Virpinti lūpas „arkliukas prunkščia", o paskui iškišus liežuvį tarp dantų.


REKOMENDUOJAMI PRATIMAI KVĖPAVIMUI LAVINTI

 

  • Pūsti nuo stalo mažus vatos gumulėlius.
  • Pūsti nuo stalo paukščių plunksnas.
  • Pūsti gofruoto popieriaus šluoteles.
  • Lygiu paviršiumi pūsti popierines figūrėles.
  • Pūsti spalvotos vatos gumulėlius, pavertus ant siūlo.
  • Pūsti vėjo malūnėlius.
  • Pūsti muilo burbulus.
  • Pūsti narą, panardinus vandenyje.
  • Pūsti į vandenį pro kokteilio šiaudelį.
  • Užpūsti žvakę, degtukus.
  • Pūsti sūpynėse įvairias figūrėles.
  • Pučiant įvaryti į tvartą popierinius gyvulėlius.
  • Pūsti stalo paviršiumi pieštukus.
  • Pūsti, iškišus liežuvį tarp lūpų.
  • Pūsti, iškišus liežuvį tarp dantų ir atitraukus lūpųkampučius. (Šypsena)
  • Pūsti į liežuvį,, šaukštelį" ( plaukus nuo kaktos).
  • Pūsti pro liežuvį „dūdelę".

 

FONEMINĖS KLAUSOS LAVINIMO UŽDUOTYS

 

¨ Nustatyti, kuris iš painiojamų garsų yra žodyje;

¨ Rasti garso vietą žodyje;

¨ Atrinkti paveikslėlius, kurių pavadinimuose yra nurodytas garsas;

¨ Užrašyti iš diktuojamų žodžių eilės tiktai tuos žodžius, kuriuose yra nurodytas garsas;

¨ Nurašant žodžius, įrašyti vieną iš diferencijuojamų garsų;

¨ Sugalvoti žodžių su nurodytu garsu pradžioje, viduryje;

¨ Suskirstyti paveikslėlių pavadinimus į du stulpelius;

¨ Užrašyti diktuojamus skiemenis, žodžius, sakinius su mokomaisiais garsais.

 

REKOMENDUOJAMOS GARSINĖS ANALIZĖS IR SINTEZĖS UŽDUOTYS

 

¨Sudaryti žodžių, turinčių nurodytą skaičių garsų;

¨Atrinkti paveikslėlius, kurių pavadinimai iš nurodyto skaičiaus garsų;

¨ Sudėlioti paveikslėlius iš eilės pagal garsų skaičių jų pavadinimuose;

¨ Įrašyti praleistas raides žodžiuose, perskaityti;

¨ Atrinkti paveikslėlių, kurių pavadinimuose garsas A būtų trečias;

¨ Sudėti žodžius iš karpomojo raidyno raidžių, perskaityti juos;

¨ Iš pasakyto sakinio atrinkti 4 raidžių žodžius, juos užrašyti, perskaityti;

¨ Pakeisti žodžius pridedant vieną raidę, pakeičiant vieną raidę kita, sukeičiant raides      vietomis, juos perskaityti;

¨ Sudėti visus galimus žodžius iš pateiktųjų raidžių, skiemenų, perskaityti;

¨ Perskaityti žodį iš kito galo;

¨ Atspėti, koks žodis susidaro iš pateiktųjų paveikslėlių pavadinimų pirmųjų garsų;

¨ Atspėti, koks vienodas garsas kartojasi pasakytuose žodžiuose;

¨ Atspėti, koks žodis pasakytas paraidžiui, skiemenimis vis didinant pauzes tarp jų;

¨ Užpildyti kryžiažodžius.

 


 

Kalendorius

spalio 2019
PATKPŠS
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Apklausa

Kaip vertinate specialiųjų poreikių mokinių integraciją bendrojo lavinimo mokykloje?