Pradžia Metodinė švietėjiška pagalba
Metodinė švietėjiška pagalba

 

Metodinis kabinetas „Mokymo priemonės visiems“

 

Ugdymo įstaigose atsižvelgiant į kiekvieno vaiko polinkius, poreikius, jo gyvenimo socialines aplinkybes reikia taikyti tam tikrus ugdymo būdus ir metodus, pritaikytus specialiųjų ugdymo(si) poreikių vaikams, mokymo priemones, galinčias padėti siekti šių tikslų.

Pedagoginėje psichologinėje tarnyboje yra metodinis kabinetas „Mokymo priemonės visiems“, kuriame sukauptos mokymo priemonės, padėsiančios pedagogams, tėvams, globėjams ir visiems, ugdantiems specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčius mokinius. Pedagoginės psichologinės tarnybos specialistai teikia metodinę švietėjišką pagalbą, konsultuoja ugdymo įstaigų pedagogus, specialistus, tėvus, globėjus.

dscn0719 dscn0721

dscn0711 dscn0713 dscn0720

Metodiniame kabinete ,,Mokymo priemonės visiems" esamos literatūros lietuvių, rusų, anglų kalbomis sritys:

  • Psichologinė literatūra;
  • Psichologinis konsultavimas;
  • Klasės vadovui;
  • Literatūra profesiniam informavimui;
  • Prevencinė pagalba;
  • Socialinė pedagogika;
  • Specialioji didaktika;
  • Specialusis ugdymas;
  • Skaitymo pradžiamoksliai;
  • Ikimokyklinis ugdymas;
  • Programos, rekomendacijos;
  • Pedagoginės psichologinės tarnybos leidiniai;
  • Loginiai žaidimai ir dėlionės;
  • „Logico“ sistema;
  • Žaidimai kalbos, pažinimo procesų, matematinių įgūdžių ugdymui;
  • IKT.

 

Tarnybos specialistai parengė metodinius leidinius


2006 m. ,,Padėti kiekvienam“ I dalis.  Šis leidinys padės pedagogams pažinti specialiųjų poreikių vaikus, turinčius mokymosi negalių ir sunkumų, parinkti optimalius tokių vaikų ugdymo metodus, reikalui esant keisti arba pritaikyti mokymo programas.

  dscn1022

2007 m. tarnybos specialistai parengė metodinį leidinį ,,Padėti kiekvienam“ II dalis. Dažnas vaikas susiduria su didesnėmis ar mažesnėmis problemomis mokykloje. Viena jų - mokymosi sunkumai. Norėdami pagelbėti vaikui, turime išsiaiškinti mokymosi sunkumų priežastis ir pagalbos jam būdus. Pedagogams ir tėvams kyla daug klausimų: kaip mokyti specialiųjų poreikių mokinius, kokiomis moksleivių savybėmis galima remtis ugdymo veikloje, kokio pobūdžio užduotys turėtų sukelti sunkumų, kaip jas formuluoti, kad mokiniai nepatirtų nesėkmių. Todėl nusprendėme parengti metodines rekomendacijas, kurių tikslas:  

geriau pažinti specialiųjų poreikių mokinius;  

parinkti optimalius ugdymo metodus, atsižvelgiant į vaiko gebėjimų lygį;  

sėkmingiau taikyti alternatyvius mokymo būdus ir metodus.

Rekomendacijos rašytos visiems, kuriems rūpi, kaip padėti išmokti.

dscn1031 dscn1034

 

2008 m. tarnybos specialistai parengė metodinį leidinį ,,Padėti kiekvienam“ III dalis. Leidinys „PADĖTI KIEKVIENAM“  III dalis - tai dar vienas bandymas padėti pedagogams, šį kartą parengti individualias ugdymo programas. Mes surinkome ir sudėjome į vieną knygą mokslininkų ir respublikos praktikų parengtas ir išbandytas savo darbe individualias ugdymo programas, skirtingo amžiaus ir skirtingus gebėjimus turintiems mokiniams. Manome, kad kiekvienas pedagogas aklai nenurašys, o kūrybiškai pasinaudos ir tenkins ugdymo(si) poreikius, mokinį įtrauks į bendrą klasės veiklą bei visos mokyklos gyvenimą. Tikimės,  kad mūsų leidinys prisidės prie kolektyvinio ugdymo keitimo individualiu, asmens gebėjimus atitinkančiu ugdymu. „Ne visus galima išmokyti visko, bet kiekvieną galima išmokyti ko nors“, - tegul tai būna kiekvieno mokytojo moto.

dscn1038 dscn1036

 

2009 m. parengta metodinė priemonė ,,Pedagoginio įvertinimo klausimynai", skirta specialiesiems pedagogams, logopedams, ikimokyklinio, priešmokyklinio  ugdymo pedagogams, mokytojams ir tėvams. Metodinę priemonę parengė: Gražina Ambrasienė (Marijampolės   savivaldybės   pedagoginės   psichologinės  tarnybos direktorė,  edukologijos magistrė) ir Dalė Žemaitienė (Marijampolės   savivaldybės   pedagoginės   psichologinės tarnybos logopedė, specialioji pedagogė metodininkė).

dscn0675

 

2009 m. parengtas 6-7 metų vaikų žinių, gebėjimų ir pasiekimų įvertinimo pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, priešmokyklinio ugdymo grupėje (klasėje) klausimynas. Klausimyną parengė: Marijampolės savivaldybės pedagoginės psichologinės tarnybos logopedė, specialioji pedagogė metodininkė Dalė Žemaitienė.

dscn0677

 

2011 m. parengtas leidinys ,,Ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pasiekimų įvertinimo užduotys“. Leidinį parengė: Marijampolės   savivaldybės   pedagoginės   psichologinės  tarnybos  direktorė, specialioji pedagogė, edukologijos magistrė Gražina Ambrasienė ir Marijampolės   savivaldybės   pedagoginės   psichologinės tarnybos logopedė  metodininkė Dalė Žemaitienė.

dscf0629

 

2011 m. išleista metodinė priemonė ,,Mokinio, turinčio ugdymosi sunkumų, pažinimas“. Leidinį susistemino tarnybos specialioji pedagogė Jūratė Savaikaitienė.

dscf0631

 

2011 m. išleista mokomoji knyga studentams, gydytojams rezidentams, abilitacijos ir reabilitacijos specialistų komandos nariams ,,Dauno sindromas: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai“. Sudarytoja tarnybos gydytoja neurologė Indrė Bakanienė, autoriai tarnybos direktorė Gražina Ambrasienė, gydytoja neurologė Indrė Bakanienė, logopedė Dalė Žemaitienė ir kt.

2011 m. išleista mokomoji knyga studentams, gydytojams rezidentams, abilitacijos ir reabilitacijos specialistų komandos nariams ,,Cerebrinis paralyžius: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai“. Sudarytoja Audronė Prasauskienė, autoriai tarnybos direktorė Gražina Ambrasienė, gydytoja neurologė Indrė Bakanienė, logopedė Dalė Žemaitienė ir kt.

dscf2045 dscf2058

 

2011 m. išleista mokomoji knyga studentams, gydytojams rezidentams, abilitacijos ir reabilitacijos specialistų komandos nariams ,,Mielomeningocelė: medicininiai, pedagoginiai ir socialiniai aspektai“. Sudarytoja Daiva Bartkuvienė, autoriai tarnybos direktorė Gražina Ambrasienė, gydytoja neurologė Indrė Bakanienė, logopedė Dalė Žemaitienė ir kt.

dscf2047 dscf2053   dscf2057

 

Kiti tarnybos leidiniai:

 

dscn1040 dscn1041

dscn1045 dscn1051 dscn1054


 


 

Kalendorius

spalio 2018
PATKPŠS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Apklausa

Kaip vertinate specialiųjų poreikių mokinių integraciją bendrojo lavinimo mokykloje?